Diagnostyka rozszerzona do MAZDA - SDPROG vLinker MC BT 3.0 na Android
Opis
Zestaw do diagnostyki rozszerzonej dla samochodów marki MAZDA w interfejsem vLinker MC BT 3.0 tylko dla Androida (UWAGA - iPhone wymaga modelu MC+ 4.0) wraz z polskim programem SDPROG. Zakres prac podany niżej w opisie. Prosty w obsłudze program dla każdego, będziesz wiedział wszystko przed mechanikiem.
W przypadku marki MAZDA dla wybranych modeli możliwy jest szerszy zakres diagnostyczny wykraczający poza standardowe funkcje OBDII
Lista obsługiwanych modeli marki MAZDA, 2 (2015-2022), 3 BK (2007-2013), 3 BL (2010-2013), 3 BM (2013-2017), 3 BP (2019-2024), 5 CR (2005-2010), 5 CW (2011-2015), 6 GG (2002-2008), 6 GH (2007-2012), 6 GJ (2013-2018), Atenza II (2008-2013), Atenza III (2012-2022), Axela II (2006-2013), Axela III (2013-2017), Bt-50 I (2007-2012), CX-3 (2015-2022), CX-30 (2019-2024), CX-5 I (2012-2017), CX-5 II (2017-2024), CX-7 (2006-2012), CX-9 I (2007-2015), CX-9 II (2016-2024), MX-5 III (2006-2018), MX-5 IV (2019-2024), RX 8 (2003-2012)
Lista obsługiwanych modułów w wyżej wymienionych modelach marki MAZDA:
- Moduły związane z silnikiem i napędem
Silnik – Moduł sterujący silnika
TCM – moduł sterujący skrzynią biegów
CP_ESU – Jednostka elektronicznego układu sterowania punktem ładowania
DCDC – Przetwornica DC/DC
DMC – sterownik silnika napędowego
ECL – Jednostka sterująca silnika
ESU – elektryczna jednostka sterująca
PCM – moduł sterujący zespołem napędowym
SCR – selektywna redukcja katalityczna
- Moduły związane z bezpieczeństwem i kontrolą pojazdu
PBM – moduł hamulca postojowego
VDM – Moduł Dynamiki Pojazdu
CMU – Jednostka modułu sterującego
FSRL – Zabezpieczenie boczne przednie, lewe
FSRR – Przednie zabezpieczenie boczne, prawe
LCMR – doświetlenie prawego zakrętu
LFU – Jednostka funkcyjna oświetlenia
VCM – moduł sterowania pojazdem
BCMii – Moduł sterujący nadwozia (wewnętrzny)
CMR – moduł tempomatu
RCM – Moduł kontroli ograniczeń
SOD-L – Wykrywanie przeszkód bocznych, lewe
ABS – układ przeciwblokujący
CCMii – moduł tempomatu (wewnętrzny)
PSCM – Moduł sterujący wspomagania kierownicy
SASM – moduł czujnika kąta skrętu
OCSM – moduł systemu klasyfikacji pasażerów
SECM – moduł kontroli bezpieczeństwa
SOD-R – Boczne wykrywanie przeszkód, prawe
SCM-E – Moduł sterujący zawieszeniem E
- Moduły związane z klimatyzacją i komfortem
HCM – Moduł sterujący reflektorów
CCU – jednostka kontroli klimatu
HVAC — ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja
HSWM – Moduł podgrzewanej kierownicy
AHCM – moduł sterujący nagrzewnicą dodatkową
RHVAC – Tylne HVAC
SRM – moduł szyberdachu
DSM – moduł siedzenia kierowcy
- Moduły multimedialne i rozrywkowe
APIM – moduł informacji o mocy audio
BECM-B – Elektroniczny moduł sterujący nadwozia B
IPC – zestaw wskaźników
DDM – moduł wyświetlacza drzwiowego
IPM-A – moduł tablicy przyrządów A
HUD – wyświetlacz Head-Up
CDP – odtwarzacz płyt kompaktowych
DABM – moduł cyfrowej transmisji audio
PDM – moduł drzwi pasażera
ACM – moduł sterowania dźwiękiem
FCDIM – moduł interfejsu przedniego wyświetlacza sterującego
FCIM – moduł interfejsu sterowania przedniego
IPM-B – moduł tablicy przyrządów B
- Moduły asystujące kierowcę i komunikacja
TRCU – Jednostka telematyki i zdalnego sterowania
PAM – moduł pomocy przy parkowaniu
RGTM – Moduł bagażnika tylnej klapy
RTM – Moduł tylnej klapy
SCCM – moduł sterujący kolumny kierownicy
RFA – Siłownik funkcji zdalnej
TRM – Moduł Telematyczny
DACM-C – Moduł sterujący wspomagania kierowcy C
DSP – cyfrowy procesor sygnałowy
GPSM – moduł globalnego systemu pozycjonowania
GWM – moduł bramy
Opróczy wyżej wymienionej diagnostyki serwisowej, program SDPROG umożliwia diagnozę OBDII dla pozostałych pojazdów:
- odczytanie przyczyny występowania świecącej się kontrolki Check Engine/MIL
- odczytanie kodów błędów: zapisanych, oczekujących, stałych, generycznych jak i specyficznych dla danego producenta
- kasowanie błędów i kodów usterek
- uzyskanie przydatnych informacji dotyczących prawdopodobnej przyczyny awarii oraz sposobu jej usunięcia
Dostępne na systemy:
- Android 5.0 oraz nowsze
SDPROG to zaawansowane oprogramowanie diagnostyczne, pozwalające połączyć się ze sterownikiem oraz komputerem pokładowym samochodu, dostarczające najważniejsze informacje oraz parametry związane z pracą pojazdu.
Narzędzie jest bardzo intuicyjne oraz proste w obsłudze. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie posiadanie większej kontroli nad swoim samochodem. Umożliwia monitorowanie parametrów pracy pojazdu w czasie rzeczywistym.
SDPROG obsługuje wszystkie marki i modele samochodów wyprodukowanych dotychczas, niezależnie od kraju ich pochodzenia. Umożliwia to system OBDII/EOBD, który został wprowadzony przez wszystkich producentów wraz z pojawieniem się norm dotyczących ochrony środowiska, wymuszających zastosowanie jednolitego systemu diagnostycznego w samochodach.
Do pracy niezbędny jest interfejs diagnostyczny, obsługujący system OBDII/EOBD, który należy podłączyć do złącza OBD2. Najpopularniejszym interfejsem diagnostycznym jest ELM327, który występuje pod różnymi nazwami. Urządzenie umożliwia uzyskanie komunikacji z samochodem za pomocą Bluetooth 3.0
Program jest wyposażony w bogatą bazę wskazówek technicznych, dzięki którym użytkownik jest w stanie w prostszy sposób zlokalizować oraz usunąć usterkę w swoim samochodzie.
Dlaczego vLinker?
Interfejs zalecany dla aplikacji SDPROG do zaawansowanej diagnostyki. Seria Vgate vLinker MC to ulepszona wersja Vgate iCar Pro. Interfejs posiada automatyczny multiplekser, który wykorzystywany jest przez aplikację SDPROG dzięki czemu można przeprowadzić zaawansowaną diagnostykę modułów dla takich marek jak Opel, Ford, Mazda, Chevrolet oraz Saab.
Parametry interfejsu:
- obsługa protokołu MS CAN*
- obsługa protokołu SW CAN*
*dotyczy samochodów grupy GM i umożliwia zdiagnozowanie wszystkich modułów znajdujących się w samochodzie.
Tryb OBDII
Moduł OBDII/EOBD obsługuje wszystkie marki i modele samochodów do 2024 roku, niezależnie od kraju w jakim zostały wyprodukowane. Jest to możliwe dzięki temu, iż system OBDII/EOBD został zamontowany w samochodach wraz z pojawianiem się norm dotyczących ochrony środowiska, które wymuszają na producentach samochodów stosowania jednolitego systemu diagnostycznego.
Bogata baza wskazówek technicznych:
- możliwe przyczyny pojawienia się usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy
- zasada działania podzespołu
Przydatne informacje przy zakupie samochodu:
- przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu uaktywnienia się kontrolki MIL
Monitorowanie pracy poszczególnych czujników w samochodzie:
- temperatura silnika, zasysanego powietrza i otoczenia
- pozycja pedału przyśpieszenia
- napięcie w instalacji elektrycznej
- ciśnienie doładowania turbosprężarki
- napięcie sondy lambda
Badanie kondycji akumulatora oraz regulatora napięcia:
- napięcie akumulatora w stanie spoczynku podczas postoju
- spadek napięcia podczas rozruchu
- stan ładowania podczas pracy na wolnych obrotach
- stan ładowania podczas pracy pod obciążeniem
Dodatkowo:
- Monitory diagnostyczne
Wgląd do tej funkcji daje szybką, prostą, a przy tym bardzo cenną informację na temat stanu danego pojazdu.
Przy jej pomocy możemy stwierdzić, czy dana usterka występuje i czy została poprawnie usunięta.
Możemy się również dowiedzieć, czy kody usterek nie zostały chwilę wcześniej skasowane, aby ukryć uszkodzenie pojazdu.
Dodatkowo ustrzeże nas przed poważnymi usterkami, które pojawiają się sporadycznie.
- Monitorowanie parametrów
Łatwe monitorowanie wybranych parametrów samochodu umożliwia opcja zegarów oraz wykresów z możliwością personalizacji. Lista obsługiwanych parametrów i danych jest ściśle związana z podłączanym samochodem.
- Sprawdzanie przeciążeń w samochodzie
Funkcja umożliwiająca sprawdzenie przeciążeń w samochodzie na podstawie zegara. Funkcja ma umożliwić użytkownikowi odczytanie aktualnie panujących przeciążeń podczas jazdy. W funkcji przedstawiona jest aktualna oraz maksymalna wartość przeciążenia.
- Tryb Race
Tryb Race jest konfigurowalną funkcjonalnością pozwalającą na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych do określonej przez użytkownika wartości prędkości obrotowej silnika. Istnieje możliwość ustawienia funkcji w taki sposób, aby zmiana biegów odbywała się w idealnym pod względem przyspieszenia momencie.
Informacji o tym, przy jakich obrotach silnik osiąga swoją moc maksymalną należy szukać w ogólnie dostępnych źródłach, takich jak fora internetowe lub artykuły prasowe.
Tryb serwisowy
Tryb serwisowy w SDPROG oferuje użytkownikom możliwość wykonywania następujących działań:
- Odczytywanie i diagnozowanie każdego modułu występującego w samochodzie, co umożliwia pełną analizę stanu i działania poszczególnych systemów pojazdu.
- Kasowanie kodów usterek z wybranego modułu samochodu, co pozwala na szybkie usuwanie błędów i poprawę działania pojazdu.
- Odczytywanie dostępnych parametrów samochodu, w tym szczególnie istotnych parametrów DPF, GPF, PEF oraz FAP w silnikach diesla. Dzięki temu użytkownicy mogą śledzić i monitorować stan filtra cząstek stałych, co wpływa na efektywność i sprawność pracy silnika oraz ogólną wydajność pojazdu.
Diagnostyka w modułach umożliwia również uzyskanie wglądu w inne kluczowe parametry i dane techniczne pojazdu, zapewniając kompleksową ocenę stanu i działania wybranych systemów dla określonych silników.
Gdzie przyda się najbardziej
Warsztat samochodowy
- możliwe przyczyny wystąpienia usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy usterki
- zasada działania podzespołu
- odczyt kodów błędów modułów dostępnych w samochodzie
- typy i statusy kodów błędów ułatwiające diagnozę usterki
Świadomy kierowca
- monitorowanie temperatury silnika, zasysanego powietrza oraz otoczenia
- monitorowanie pozycji pedału przyspieszenia
- monitorowanie napięcia instalacji elektrycznej
- monitorowanie ciśnienia doładowania turbosprężarki
- monitorowanie filtra DPF, GPF, PEF oraz FAP
- monitorowanie korekt wtrysków w samochodach spalinowych
- wiele innych
Sprzedawca samochodów
- przejechany dystans od momentu pojawienia się kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu pojawienia się kontrolki MIL
Zestaw zawiera
- Oprogramowanie SDPROG na urządzenia mobilne z systemem Android
- Interfejs vLinker MC Bluetooth 3.0
- Instrukcje
- Dostęp do aktualizacji
- Kod aktywacyjny zapewniający darmowe polskie aktualizacje i pomoc techniczną
Wersje językowe:
- Polska (PL)
- Angielska (EN)
- Węgierska (HU)
- Rumuńska (RO)
- Hiszpańska (ES)
- Portugalska (PT)
- Hindi (HI)
- Niemiecka (DE)
- Czeska (CS)
- Słowacka (SK)
- Bułgarska (BG)
- Rosyjska (RU)
- Serbsko-chorwacki (SH)