• Zwrot do 30 dni
  • Darmowa dostawa od 99 zł
  • Wysoka jakość obsługi klienta
  • Fachowa pomoc

MAXIECU – DIAGNOSTYKA SERWISOWA

Jakiś czas temu pisaliśmy o programie do diagnostyki opartym o system OBDII – SDPROG. Jest to bardzo dobry program, który świetnie nadaje się do obsługi tego systemu. Uniwersalny, prosty w obsłudze z pomocnymi radami odnośnie błędów.

Jak zapewne wiecie, system OBDII jest niestety ograniczony. Jest uniwersalny, bo pasuje do samochodów od 2001 roku (benzyny) lub od 2003-04 (diesle), ale ograniczony wyłącznie do błędów silnikowych i automatycznej skrzyni biegów. I tutaj pojawia się pytanie, co zrobić, by móc odczytać i usunąć błąd poduszki, abs, klimatyzacji itp. A co gdy chcemy wykonać adaptację, wypalić filtr dpf, itp.? Trzeba zastosować interfejs (najlepiej z mutliplekserem) i odpowiedni program, który połączy się z protokołami serwisowymi.

Na rynku jest sporo tego typu rozwiązań. Najbardziej profesjonalne narzędzia Delphi i Texa potrafią kosztować od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Są osoby, które ryzykują i próbują swojej przygody z pirackimi wersjami. Z reguły prędzej czy później kończy się to jednak wizytą policji – w końcu sprzedawca ma nasze dane po zakupie i najczęściej, chcąc uniknąć kary bezwzględnego pozbawienia wolności, przekazuje grzecznie dane wszystkich klientów. Nie pomogą tłumaczenia, że nie wiedzieliśmy. Drugim niebezpieczeństwem jest uszkodzenie pojazdu – stosowanie przerabianych, pirackich programów i interfejsów, może spowodować pomyłki w odczycie i nadpisywaniu danych. Skrajnym przypadkiem będzie zwarcie i uszkodzenie komputera samochodu.

Rozwiązaniem są produkty legalne, które mają dostęp do protokołów serwisowych a nie kosztują majątku. Oczywiście należy się w takim przypadku liczyć z pewnymi ograniczeniami. Na pewno tego typu produkty nie obsłużą najnowszych samochodów – zawsze trzeba liczyć te 2-4 lata od aktualnego rocznika. Poza tym należy pamiętać, że zakres prac w samochodach będzie różny, w zależności od opracowania danej marki, a nawet konkretnego samochodu.

W naszej ofercie mamy między innymi zestaw MaxiEcu. Cena programu to 450 złotych dla jednej marki. Bardzo ciekawym i przyjaznym rozwiązaniem jest możliwość rozbudowy programu. Jeżeli np. za rok zmienimy auto np. z Forda na Mercedesa – za 100 złotych możemy dokupić kolejną markę. Możemy również nabyć opcję FULL - ze wszystkimi dostępnymi obecnie markami.

 

Jak sprawdza się program? Cóż, za te pieniądze nie znaleźliśmy nic lepszego. Świetnie wyglądają parametry pojazdu, można wydrukować raport z odczytu, itp. Minusem jest trochę bardziej pracochłonna instalacja. Co prawda dołączona jest dokładna instrukcja, która krok po kroku pokazuje instalację, ale i tak przyda się chociaż minimalna wiedza o komputerach. Natomiast sama obsługa programu wydaje się już w miarę prosta. Odczyt parametrów, kodów błędów, wykonywanie adaptacji czy testów, kasowanie inspekcji serwisowych, nie powinno stanowić problemu. Należy pamiętać, że zmiany nastaw poszczególnych elementów, powinny być wykonywane przez osoby z odpowiednią wiedzą. Nieporadnie klikanie wszystkiego ci się da, może doprowadzić do zmiany ustawień, a w efekcie do uszkodzenia danego elementu. Z tego powodu, takich możliwości nie ma system OBDII – producenci pojazdów nie zgodzili się, by zwykły użytkownik miał dostęp do serwisowych ustawień.

 

Główną częścią zestawu jest interfejs MaxiEcu – bardzo udana konstrukcja z wbudowanym multiplekserem. Co to jest mutliplekser? W dużym skrócie – zwykłe, tanie interfejsy ELM327 mają stały układ pinów pod system OBDII (system, nie złącze). Oznacza to, że w większości przypadków nie połączymy się z innymi niż silnik sterownikami. Odpadają też samochody starsze, wymagające stosowania przejściówek. Wszystkie te problemy rozwiązuję elektroniczny multiplekser – MaxiEcu komunikuje jakie powinno być ustawienie pinów i interfejs odpowiednio je przełącza.

Na pewno pojawi się pytanie, co wybrać, serwisowy kombajn jak MaxiEcu, czy interfejs iCar i program SDPROG. To oczywiście zależy od naszych potrzeb i umiejętności. Nie każdy będzie potrafił wykorzystać możliwości MaxiEcu, nie mówiąc już o tym, że nieumiejętne korzystanie z programu może przynieść nam więcej szkody niż pożytku. Przestawienie nastaw, robienie adaptacji, bez świadomości tego co się robi nie będzie zbyt mądre. SDPROG i interfejs pod system OBDII są z kolei bezpieczne (nie można nic zepsuć) i uniwersalne, natomiast ograniczone w większości przypadków wyłącznie do błędów silnikowych.

By ułatwić wam wybór, w punktach wypisaliśmy wadu i zalety obu rozwiązań:

Zestaw SDPROG:

Zalety:

łatwy w obsłudze
uniwersalny – liczy się tylko rocznik pojazdu, benzyny od 2001 i diesle od 2004.
nie można nic zepsuć w samochodzie
idealny dla każdego, nie trzeba mieć technicznej wiedzy
przystępna cena

Wady:

ograniczony w większości do błędów silnikowych (kontrolka check)
brak jakichkolwiek adaptacji, testów
mała ilość parametrów pracy silnika, im nowszy samochód tym więcej, w starszych często parametry nie są widoczne

Zestaw MaxiEcu

Zalety:

pozwala na pracę w trybie serwisowym, daje dostęp do modułów poduszek, klimatyzacji, ABS itp. (zakres zależny od danej marki i danego pojazdu)
posiada wbudowany multiplekser
działa modułowo – można wykupić tylko 1 markę i kolejne kupować w razie potrzeby
w części samochodów pozwala na adaptacje i testy, kasowanie inspekcji serwisowych itp.
obsługa również starszych samochodów z lat 90 za pomocą przejściówek (stare BMW, Mercedesy, VW)
Wady:

bardziej skomplikowana instalacja i obsługa
wymaga wiedzy, by nie uszkodzić pojazdu
wyższa cena
zakres prac zależny od danego pojazdu

MaxiEcu to idealnie rozwiązanie dla mechaników i majsterkowiczów. W pełni legalny program z dużymi możliwościami w przystępnej cenie. Obecnie program MaxiEcu jest dostarczany w formie elektronicznej, w przesyłce znajduje się wyłącznie interfejs. Na maila użytkownik otrzymuje link do rejestracji w oficjalnym serwisie MaxiEcu - gdzie ma do pobrania najnowsze wersje programu - stabilne i wersje beta, instrukcję obsługi, oraz oczywiście swoją licencję z kluczami do programu. W przesyłce otrzymujecie natomiast interfejs MaxiEcu - niezbędny, by można było dokonywać diagnostyki pojazdu. Przed zakupem zawsze sprawdźcie zakres prac MaxiEcu w danym pojeździe. W opisie każdej marki na naszym sklepie znajduje się dynamiczna tabela, gdzie wybierając markę, model i moduł pojazdu - można sprawdzić zakres prac i możliwości. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl