Volkswagen - pełna diagnostyka. Polski program MAXIECU + interfejs MAXIECU Wi-Fi + BT
Opis
MaxiEcu 3 to profesjonalne oprogramowanie diagnostyczne umożliwiające pełne skanowanie wielu podzespołów pojazdu. W zależności od modelu samochodu możliwe jest skanowanie takich elementów jak: Silnik, ABS, Airbag, DPF, Skrzynia Biegów, ESP, BCM i wiele innych. Program w całości w języku polskim w zestawie z dedykowanym interfejsem MAXIECU w technologi WiFi oraz Bluetooth. Najnowsze interfejsy MaxiEcu nie mają już wejścia USB, działają wyłącznie bezprzewodowo, łącząc się z komputerem po Bluetooth lub po WiFi, zależnie od tego co wybierzemy. Oba typy połączenia są dostępne w jednym interfejsie.
Oprogramowanie MaxiEcu ma charakter modułowy co oznacza, że użytkownik może zdecydować się na zakup modułu tylko dla jednej wybranej marki lub też kilka bądź wszystkie. Oferty na inne marki oraz wersję FULL znajdziecie Państwo w naszym sklepie.
MODUŁOWOŚĆ MAXIECU
Kupując podstawową wersję programu wybieracie Państwo jedną markę, która będzie automatycznie dostępna w ramach licencji. Jeśli potrzebujecie Państwo więcej obsługiwanych marek to wystarczy z dostępnych wariantów dobrać kolejną markę w cenie 120 zł za markę.
Istnieje także możliwość zakupu wersji FULL ze wszystkimi dostępnymi markami.
Wersja FULL zawiera między innymi: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Chevrolet, Chrysler, Dacia, Daewoo, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.
W poniższej tabeli można wyszukać wszystkie zakres prac w interesującej nas marce.
W prezentowanej konfiguracji proponujemy program MaxiEcu z modułem dla marki Volkswagen wraz z uniwersalnym dla wszystkich marek interfejsem MAXIECU w technologi WiFi oraz Bluetooth. W przyszłości dokupując inne moduły z dodatkowymi markami posługujemy się tą samą wersją oprogramowania oraz interfejsem.
Moduł MaxiEcu Volkswagen wspiera wszystkie modele tej marki w rocznikach określonych w tabeli. W zależności od modelu i rocznika program może mieć różne funkcje diagnostyczne. Zachęcamy do zapoznania się z podaną wyżej tabelą.
Najważniejsze cechy programu to:
Samodzielna diagnostyka pojazdu na poziomie warsztatu
Modułowy charakter - płacimy za te marki, które potrzebujemy
Prosty w instalacji i intuicyjny
Dużo większe możliwości niż programy bazujące na OBD2
Często aktualizowany
Dożywotnia licencja
Darmowe aktualizacje w ramach licencji
Cały czas rozwijany (nowe moduły niebawem)
24 miesiące gwarancji na interfejs
W zależności od modelu pojazdu oraz rocznika dostępna jest diagnostyka następujących podzespołów auta:
Silnik | Deska rozdzielcza | Ciśnienie opon |
ABS | Immobiliser | Central gateway |
ESP | Drzwi | Dodatkowy moduł grzewczy |
SRS, Airbag | Nadwozie | Górny panel sterowanie |
Pompa paliwa | Klimatyzacja | Centralny zamek |
Zawieszenie | Oświetlenie | Układ kierowniczy |
BCM | Moduł przyczepy | System parkingowy |
Sterowanie dachem w kabrioletach | Pozyskiwanie danych sygnału i modułu sterowania |
We wszystkich tych modułach możemy dokonywać następujących operacji:
Odczyt kodów i kasowanie usterek | Kodowanie sterowników |
Kasowanie inspekcji serwisowych i olejowych | Pomiar parametrów |
Test elementów wykonawczych | Regulacja podstawowa |
W ramach modułu dedykowanego dla danej marki mamy możliwość diagnozowania przez OBD2 wszystkich marek samochodów zgodnych ze standardem OBD2, a zatem bez znaczenia na markę czy model samochodu będziemy mogli wykonać m.in. następujące operacje:
Odczyt kodów i kasowanie błędów silnikowych
Kasowanie kontrolki CHECK ENGINE
Odczyt bieżących parametrów pojazdu LIVE DATA
W zestawie MaxiEcu znajdziecie Państwo:
Interfejs diagnostyczny WiFi / Bluetooth MAXIECU
Dostęp do konta użytkownika MaxiEcu i odblokowanie możliwości pobrania pełnej wersji programu na komputer.
Wymagania techniczne oprogramowania:
Komputer PC lub laptop
System Windows 10 lub nowszy w wersji 64 bitowej
Moduł Wifi lub Bluetooth w komputerze.
dostęp do internetu w celu wygenerowania klucza i rejestracji programu
interfejs MAXIECU (w zestawie)
Dostępna jest również aplikacja na system Android 8 lub nowszy ( w fazie rozwojowej )
Przykładowe ekrany widoczne w programie na przykładzie różnych marek
Kody usterek
Zanim wykasujemy usterki możemy je zapisać w raportach, aby mieć do nich dostęp w przyszłości
Pomiar parametrów pojazdu m.in. wtryskiwaczy, turbiny, przepływomierza i innych
Możliwość zapisania parametrów w formie wykresów co umożliwi nam łatwiejszy odczyt i interpretację wyników poprzez porównanie rzeczywistego odczytu z zadanym przez komputer sterującym pracą silnika
Testowanie elementów wykonawczych i możliwość wymuszania załączania podzespołów przez oprogramowanie. Przydatne kiedy chcemy np sprawdzić pracę wentylatora na zimnym silniku.
Możliwość kodowania sterowników - mamy tu możliwość np. zmiany języka wyświetlania, załączanie świateł dziennych, aktywację tempomatu i wiele innych:
Bardzo ważną funkcją jest możliwość dokonywania adaptacji podzespołów po ich wymianie, a zatem możemy tu kodować wtryskiwacze, zawór EGR, przepustnicę itp.
Możemy także sprawdzić szczegółowe informacje dotyczące sterownika, jego aktualnej wersji, odczytać VIN pojazdu itp.
W zestawie z oprogramowaniem znajdziecie Państwo innowacyjny interfejs MAXIECU w technologi WiFi oraz Bluetooth
Jego główne zalety to:
Całkowicie polska solidna konstrukcja (jakość bez porównania w stosunku do chińskich klonów)
Wbudowany multiplekser eliminujący konieczność korzystania z jakichkolwiek przejściówek - tego nie mają inne interfejsy
Kompatybilny z innymi programami dostępnymi na rynku
Bardzo szybki przesył danych
Gwarancja 24 miesiące
Jest to urządzenie dużo bardziej zaawansowane niż tradycyjne interfejsy USB ELM327 OBD2.
Dane techniczne interfejsu MaxiEcu IV generacji:
Napięcie zasilania |
8–16V |
||
Maksymalny pobór prądu |
100 mA |
||
Temperatura pracy |
0°C do +50°C |
||
Temperatura przechowywania |
od -20°C do 60°C |
||
Wilgotność robocza |
10% do 80% |
||
Multiplekser |
w pełni elektroniczny, 13 podwójnych linii magistrali danych |
||
Wsparcie dla protokołów EOBD |
ISO14230, ISO9141, ISO15765, SAE J1850 |
||
Wsparcie dla protokołów serwisowych |
Honda HDS, BMW D-CAN, K-CAN, DS2, KW1281, KW71, KW82 Chrysler SCI, VAG T.P.2.0/1.6, UDS, ALDL, SCL, DDL, SCI |
||
Normy kompatybilnośćelektromagnetycznej EMC: |
EN 55022, EN 55014-1, EN 55011, IEC 61000-3-2, EN 61000-3-3, |
||
Procesor |
Xtensa® dwu-rdzeniowy 32 bitowy |
||
Łączność - Wifi |
Kompatybilny z standardem 802.11 b/g/n Maksymalna prędkość transmisji do 150 Mbps |
||
Łączność - Bluetooth |
Kompatybilny z Bluetooth v4.2 BR/EDR oraz specyfikacją BLE Class-1, class-2 and class-3 Maksymalna prędkość transmisji do 4 Mbps |
||
Porównanie podstawowych parametrów interfejsów III i IV generacji (tutaj kupujecie Państwo wyłącznie IV generację) |
|||
MaxiEcu III gen. |
MaxiEcu IV gen. |
||
Procesor |
Jedno-rdzeniowy 32-bit 1x50Mhz |
Dwu-rdzeniowy 32-bit 2x240MHz |
|
Pamięć Danych |
1Mb |
64 Mb |
|
Pamięć Operacyjna |
64 Kb |
4160 Kb |
|
WIFI |
Opcja (802.11 b/g, 54 Mbps) |
Standard (802.11 b/g/n, 150 Mbps) |
|
Bluetooth |
Opcja (Wersja 2.0) |
Standard (Wersja 4.2) |
|
Półprzewodnikowy Multiplekser |
NIE |
TAK |
|
Maksymalna ilość zapytań na sek. |
20 |
40 |
|
Wsparcie dla magistrali UART |
NIE |
TAK |
|
Diagnostyka złącza OBD-2 |
NIE |
TAK |
|
Wsparcie dla protokołu DDL (Nissan) |
NIE |
TAK |
|
Wsparcie dla protokołu SCI (Chrysler) |
NIE |
TAK |
|
Wsparcie dla protokołu SDL (Suzuki) |
NIE |
TAK |
|
Wsparcie dla protokołu ALDL (GM) |
NIE |
TAK |
Należy pamiętać, że kupując oprogramowanie MaxiEcu po wygenerowaniu imiennego klucza nie ma już możliwości zwrotu programu. Jest to związane z aktywacją imiennej licencji na użytkownika.
Zapraszamy również do zapoznania się z poradnikami video dotyczącymi poszczególnych operacji w programie MaxiEcu.
Poradniki znajdziecie Państwo klikając w link poniżej: