Diagnostyka rozszerzona do SEAT - SDPROG iCAR PRO BT 4.0 na iPhone, Android
Opis
Zestaw do diagnostyki rozszerzonej dla samochodów marki SEAT w interfejsem Vgate iCar PRO BT 4.0 dla iPhona i Androida wraz z polskim programem SDPROG. Zakres prac podany niżej w opisie. Prosty w obsłudze program dla każdego, będziesz wiedział wszystko przed mechanikiem.
W przypadku marki SEAT dla wybranych modeli możliwy jest szerszy zakres diagnostyczny wykraczający poza standardowe funkcje OBDII
Lista obsługiwanych modeli marki SEAT:
Alhambra (710) (2010-2021)
Altea (5P) (2004-2015)
Arona (KJ7) (2017-)
Ateca (KH7) (2016-2020)
Exeo (3R2) (2009-2011)
Ibiza (KJ1) (2017-2021)
Ibiza (6J) (2008-2017)
Ibiza (6P) (2017-2021)
Leon (5F1) (2012-2020)
Leon (1P) (2005-2012)
Mii (KF1) (2012-)
Tarraco (2021-)
Toledo (KG) (2004-2009)
Lista obsługiwanych modułów w wyżej wymienionych modelach marki SEAT:
- Moduły związane z silnikiem i napędem
Elektronika silnika 1
Elektronika silnika 2
Elektronika silnika 3
Silnik napędowy 3
Konwerter DC/DC
Ładowanie baterii
Zarządzanie temperaturą
Akumulator wysokiego napięcia
Głowa kontrolna
Blokady mechanizmu różnicowego
Automatyczna skrzynia
Poduszka silnika
- Moduły związane z bezpieczeństwem i kontrolą pojazdu
Moduły związane z bezpieczeństwem i kontrolą pojazdu
Hamulce ABS
Aktywny system kontroli hałasu zewnętrznego
Aerodynamika
Poduszki powietrzne
Automatyczna skrzynia biegów 2
AWD (napęd na wszystkie koła)
Regulator akumulatora
Wspomaganie hamulców
Czujniki hamulców
Bramka CAN
Centralna elektronika
Sterowanie podwoziem
Elektronika drzwi kierowcy
Kierowca asystenta wejścia
Podnoszenie osi przedniej
Napinacz przedni lewy
Napinacz przedni prawy
Asystent świateł drogowych
Autoryzacja zapłonu
Immobilizer
Światło lewe (reflektor)
Kontrola poziomu (zawieszenie)
Moduł wielofunkcyjny
Pomoc w parkowaniu (czujniki/kamera)
Elektronika drzwi pasażera
Ochrona pieszych
Sterowanie osią tylną 2
Światło prawe (reflektor)
Elektronika czujników
Pomoc boczna
Kąt skrętu
Asystent kierowania
Blokada kolumny kierownicy
Elektronika zawieszenia
Diagnostyka telemetryczna
Ciśnienie w oponach
Ciśnienie w oponach 2
Hamulec koła, prawy
Elektronika wycieraczek
Pasażer z asystentem wejścia
Pamięć fotela kierowcy
Drzwi tylne po stronie kierowcy
- Moduły związane z klimatyzacją i komfortem
Automatyczne ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja
HVAC z tyłu (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja z tyłu)
Ogrzewanie pomocnicze
Napęd elektryczny
Sprężarka klimatyzacji
Seria Xenonów
Centralna wygoda 2
Hamulec postojowy
Tylne kamera
Tylne siedzenie, strona pasażera
Regulacja siedzenia i lusterek / tylne siedzenie
Kontrola głosu
Dach głowicy sterującej
Prawe drzwi przesuwne
Nagrzewnica pomocnicza
Pulpit nawigacyjny głowicy sterującej
Elektryczny szyberdach
Wielokonturowe siedzenie tylne, strona pasażera
Przesuwane tylne lewe drzwi
Przesuwane tylne prawe drzwi
- Moduły multimedialne i rozrywkowe
Odtwarzacz multimedialny 1
Odtwarzacz multimediów 2
Odtwarzacz multimediów 3
Odtwarzacz multimediów 4
Radio cyfrowe
Telewizja cyfrowa
Tuner satelitarny
System dźwiękowy (wzmacniacz)
Interfejs informacyjno-rozrywkowy
Zewnętrzny interfejs komunikacyjny
Elektronika informacyjna
Elektronika dachowa
Awiofon
Wyświetlacz pomocniczy
Wskaźniki
- Moduły asystujące kierowcę i komunikacja
Asystent parkowania/kierowania
Kontrola odległości (ACC)
Aktywny układ kierowniczy
Asystent pasa ruchu
Operacje
Telefon
Połączenie alarmowe / Telematyka
Nawigacja
Zabezpieczenie przed holowaniem
Asystent pasa ruchu
Głowica kontrolna lewa tylna
Głowica sterująca, prawy tył
Głowica kontrolna z tyłu
Lewe drzwi przesuwne
Wykrywanie pozycji
Identyfikacja kierowcy
Głowica kontrolna lewa tylna
Centralna elektronika 2
Radio
Tuner telewizyjny
Ładowarka
Elektronika informacyjna 2
Zmiana biegu
Nocna wizja
Kamera pokładowa
Wielokonturowy fotel kierowcy
Tylne siedzenie wielokonturowe, strona kierowcy
Aktywny tempomat 2
Pamięć fotela pasażera
Funkcja specjalna II
Asystent pojazdu specjalnego
Rejestrator podróży
Przyczepa
Elektronika bagażnika
Drzwi tylne lewe
Tylne prawe drzwi
Asystent pojazdu specjalnego
Specjalna funkcja
Interfejs dostępu i rozruchu
Kierownica
Lista obsługiwanych silników dla parametrów DPF
CAGA, CLHA, CFWA, CBAB, CAYC
Opróczy wyżej wymienionej diagnostyki serwisowej, program SDPROG umożliwia diagnozę OBDII dla pozostałych pojazdów:
- odczytanie przyczyny występowania świecącej się kontrolki Check Engine/MIL
- odczytanie kodów błędów: zapisanych, oczekujących, stałych, generycznych jak i specyficznych dla danego producenta
- kasowanie błędów i kodów usterek
- uzyskanie przydatnych informacji dotyczących prawdopodobnej przyczyny awarii oraz sposobu jej usunięcia
Dostępne na systemy:
- Android 5.0 oraz nowsze
- iOS 11.0 oraz nowsze
SDPROG to zaawansowane oprogramowanie diagnostyczne, pozwalające połączyć się ze sterownikiem oraz komputerem pokładowym samochodu, dostarczające najważniejsze informacje oraz parametry związane z pracą pojazdu.
Narzędzie jest bardzo intuicyjne oraz proste w obsłudze. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie posiadanie większej kontroli nad swoim samochodem. Umożliwia monitorowanie parametrów pracy pojazdu w czasie rzeczywistym.
SDPROG obsługuje wszystkie marki i modele samochodów wyprodukowanych dotychczas, niezależnie od kraju ich pochodzenia. Umożliwia to system OBDII/EOBD, który został wprowadzony przez wszystkich producentów wraz z pojawieniem się norm dotyczących ochrony środowiska, wymuszających zastosowanie jednolitego systemu diagnostycznego w samochodach.
Do pracy niezbędny jest interfejs diagnostyczny, obsługujący system OBDII/EOBD, który należy podłączyć do złącza OBD2. Najpopularniejszym interfejsem diagnostycznym jest ELM327, który występuje pod różnymi nazwami. Urządzenie umożliwia uzyskanie komunikacji z samochodem za pomocą Bluetooth 3.0 oraz Bluetooth 4.0 LE.
Program jest wyposażony w bogatą bazę wskazówek technicznych, dzięki którym użytkownik jest w stanie w prostszy sposób zlokalizować oraz usunąć usterkę w swoim samochodzie.
Tryb OBDII
Moduł OBDII/EOBD obsługuje wszystkie marki i modele samochodów do dzisiaj, niezależnie od kraju w jakim zostały wyprodukowane. Jest to możliwe dzięki temu, iż system OBDII/EOBD został zamontowany w samochodach wraz z pojawianiem się norm dotyczących ochrony środowiska, które wymuszają na producentach samochodów stosowania jednolitego systemu diagnostycznego.
Bogata baza wskazówek technicznych:
- możliwe przyczyny pojawienia się usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy
- zasada działania podzespołu
Przydatne informacje przy zakupie samochodu:
- przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu uaktywnienia się kontrolki MIL
Monitorowanie pracy poszczególnych czujników w samochodzie:
- temperatura silnika, zasysanego powietrza i otoczenia
- pozycja pedału przyśpieszenia
- napięcie w instalacji elektrycznej
- ciśnienie doładowania turbosprężarki
- napięcie sondy lambda
Badanie kondycji akumulatora oraz regulatora napięcia:
- napięcie akumulatora w stanie spoczynku podczas postoju
- spadek napięcia podczas rozruchu
- stan ładowania podczas pracy na wolnych obrotach
- stan ładowania podczas pracy pod obciążeniem
Dodatkowo:
- Monitory diagnostyczne
Wgląd do tej funkcji daje szybką, prostą, a przy tym bardzo cenną informację na temat stanu danego pojazdu.
Przy jej pomocy możemy stwierdzić, czy dana usterka występuje i czy została poprawnie usunięta.
Możemy się również dowiedzieć, czy kody usterek nie zostały chwilę wcześniej skasowane, aby ukryć uszkodzenie pojazdu.
Dodatkowo ustrzeże nas przed poważnymi usterkami, które pojawiają się sporadycznie.
- Monitorowanie parametrów
Łatwe monitorowanie wybranych parametrów samochodu umożliwia opcja zegarów oraz wykresów z możliwością personalizacji. Lista obsługiwanych parametrów i danych jest ściśle związana z podłączanym samochodem.
- Sprawdzanie przeciążeń w samochodzie
Funkcja umożliwiająca sprawdzenie przeciążeń w samochodzie na podstawie zegara. Funkcja ma umożliwić użytkownikowi odczytanie aktualnie panujących przeciążeń podczas jazdy. W funkcji przedstawiona jest aktualna oraz maksymalna wartość przeciążenia.
- Tryb Race
Tryb Race jest konfigurowalną funkcjonalnością pozwalającą na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych do określonej przez użytkownika wartości prędkości obrotowej silnika. Istnieje możliwość ustawienia funkcji w taki sposób, aby zmiana biegów odbywała się w idealnym pod względem przyspieszenia momencie.
Informacji o tym, przy jakich obrotach silnik osiąga swoją moc maksymalną należy szukać w ogólnie dostępnych źródłach, takich jak fora internetowe lub artykuły prasowe.
Tryb serwisowy
Tryb serwisowy w SDPROG oferuje użytkownikom możliwość wykonywania następujących działań:
- Odczytywanie i diagnozowanie każdego modułu występującego w samochodzie, co umożliwia pełną analizę stanu i działania poszczególnych systemów pojazdu.
- Kasowanie kodów usterek z wybranego modułu samochodu, co pozwala na szybkie usuwanie błędów i poprawę działania pojazdu.
- Odczytywanie dostępnych parametrów samochodu, w tym szczególnie istotnych parametrów DPF, GPF, PEF oraz FAP w silnikach diesla. Dzięki temu użytkownicy mogą śledzić i monitorować stan filtra cząstek stałych, co wpływa na efektywność i sprawność pracy silnika oraz ogólną wydajność pojazdu.
Diagnostyka w modułach umożliwia również uzyskanie wglądu w inne kluczowe parametry i dane techniczne pojazdu, zapewniając kompleksową ocenę stanu i działania wybranych systemów dla określonych silników.
Gdzie przyda się najbardziej
Warsztat samochodowy
- możliwe przyczyny wystąpienia usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy usterki
- zasada działania podzespołu
- odczyt kodów błędów modułów dostępnych w samochodzie
- typy i statusy kodów błędów ułatwiające diagnozę usterki
Świadomy kierowca
- monitorowanie temperatury silnika, zasysanego powietrza oraz otoczenia
- monitorowanie pozycji pedału przyspieszenia
- monitorowanie napięcia instalacji elektrycznej
- monitorowanie ciśnienia doładowania turbosprężarki
- monitorowanie filtra DPF, GPF, PEF oraz FAP
- monitorowanie korekt wtrysków w samochodach spalinowych
- wiele innych
Sprzedawca samochodów
- przejechany dystans od momentu pojawienia się kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu pojawienia się kontrolki MIL
Zestaw zawiera
- Oprogramowanie SDPROG na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS
- Interfejs vgate iCar PRO BT 4.0
- Instrukcje
- Dostęp do aktualizacji
- Kod aktywacyjny zapewniający darmowe polskie aktualizacje i pomoc techniczną
Wersje językowe:
- Polska (PL)
- Angielska (EN)
- Węgierska (HU)
- Rumuńska (RO)
- Hiszpańska (ES)
- Portugalska (PT)
- Hindi (HI)
- Niemiecka (DE)
- Czeska (CS)
- Słowacka (SK)
- Bułgarska (BG)
- Rosyjska (RU)
- Serbsko-chorwacki (SH)