Diagnostyka rozszerzona do SAAB - SDPROG vLinker MC+ BT 4.0 na iPhone, Android
Opis
Zestaw do diagnostyki rozszerzonej dla samochodów marki SAAB w interfejsem vLinker MC+ BT 4.0 dla iPhona i Androida wraz z polskim programem SDPROG. Zakres prac podany niżej w opisie. Prosty w obsłudze program dla każdego, będziesz wiedział wszystko przed mechanikiem.
W przypadku marki SAAB dla wybranych modeli możliwy jest szerszy zakres diagnostyczny wykraczający poza standardowe funkcje OBDII
Lista obsługiwanych modeli marki SAAB
9-3 (2001-2010)
9-5 (2010-2012)
Lista obsługiwanych modułów w wyżej wymienionych modelach marki SAAB:
Silnik
SCM (Moduł konwersji sygnału)
Moduł sterowania skrzynią biegów
Sterownik modułu kontroli pompy paliwa
ABS/TC/ESP
EHPS (Elektrohydrauliczna pompa wspomagania kierownicy)
Immobilizer
CIM (Moduł kolumny kierownicy)
EHU (Jednostka głowicy rozrywki)
CD/CDCF (CD Front/ CD Changer Front)
Wzmacniacz 1
Wzmacniacz 2
CU/PU (Jednostka komunikacyjna/ Jednostka pozycjonowania)
CDCR (Dysk zmieniarki CD)
DVD (Cyfrowy dysk wszechstronny)
ICM (Moduł sterowania systemem rozrywki)
DDM (Moduł drzwi kierowcy)
PDM (Moduł drzwi pasażera)
AHM/PHM (Dodatkowy/ Moduł podgrzewacza parkowania)
RLDM (Moduł drzwi lewych tylnych)
RRDM (Moduł drzwi prawych tylnych)
DSM (Pamięć fotela kierowcy)
PSM (Pamięć fotela pasażera)
SLM (Moduł dźwigni zmiany biegów)
SPA (Asystent parkowania Saab)
SRM (Moduł szyberdachu)
STC (Sterowanie miękkim dachem)
Onstar
Rozrywka
SDAR (Cyfrowe radio)
UHP (Uniwersalny zestaw głośnomówiący)
MIU (Główna jednostka instrumentów)
ACM (Moduł sterowania poduszką powietrzną)
BCM (Moduł sterowania nadwoziem)
REC (Tylny centralka elektryczna)
UEC (Centralka elektryczna pod maską)
FICM (Sterownik modułu kontroli wtryskiwacza paliwa)
Sterownik modułu kontroli sprzęgła tylnej dyferencjału
Sterownik modułu kontroli hamulca postojowego
Elektroniczny sterownik modułu hamulcowego
Zmienny sterownik mocy układu kierowniczego
BCM (Sterownik modułu kontroli nadwozia)
Sterownik modułu kontroli świateł przednich
Sterownik modułu kontroli sygnałów dźwiękowych
Sterownik modułu kontroli pamięci fotela
Kombinacja przyrządów
SDM (Poduszka powietrzna)
Sterownik modułu kontroli świateł drogowych
Sterownik modułu interfejsu przyczepy
Sterownik modułu kontroli ogrzewania i klimatyzacji z pilota
Sterownik modułu kontroli klapy bagażnika
Sterownik modułu kontroli ogrzewania fotela przedniego
Sterownik modułu kontroli asystenta parkowania
Sterownik modułu kamery kierunkowej pojazdu
Radio / Sterownik modułu kontroli sygnałów dźwiękowych
Sterowanie radiowe
Sterownik modułu kontroli telefonu
Lista obsługiwanych silników dla parametrów DPF
Z17DTH, Z19DT, Z19DTR, Z19DTH, A20DT, A20DTH, A20DTL, A20DTR
Opróczy wyżej wymienionej diagnostyki serwisowej, program SDPROG umożliwia diagnozę OBDII dla pozostałych pojazdów:
- odczytanie przyczyny występowania świecącej się kontrolki Check Engine/MIL
- odczytanie kodów błędów: zapisanych, oczekujących, stałych, generycznych jak i specyficznych dla danego producenta
- kasowanie błędów i kodów usterek
- uzyskanie przydatnych informacji dotyczących prawdopodobnej przyczyny awarii oraz sposobu jej usunięcia
Dostępne na systemy:
- Android 5.0 oraz nowsze
- iOS 11.0 oraz nowsze
SDPROG to zaawansowane oprogramowanie diagnostyczne, pozwalające połączyć się ze sterownikiem oraz komputerem pokładowym samochodu, dostarczające najważniejsze informacje oraz parametry związane z pracą pojazdu.
Narzędzie jest bardzo intuicyjne oraz proste w obsłudze. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie posiadanie większej kontroli nad swoim samochodem. Umożliwia monitorowanie parametrów pracy pojazdu w czasie rzeczywistym.
SDPROG obsługuje wszystkie marki i modele samochodów wyprodukowanych dotychczas, niezależnie od kraju ich pochodzenia. Umożliwia to system OBDII/EOBD, który został wprowadzony przez wszystkich producentów wraz z pojawieniem się norm dotyczących ochrony środowiska, wymuszających zastosowanie jednolitego systemu diagnostycznego w samochodach.
Do pracy niezbędny jest interfejs diagnostyczny, obsługujący system OBDII/EOBD, który należy podłączyć do złącza OBD2. Najpopularniejszym interfejsem diagnostycznym jest ELM327, który występuje pod różnymi nazwami. Urządzenie umożliwia uzyskanie komunikacji z samochodem za pomocą Bluetooth 3.0 oraz Bluetooth 4.0 LE.
Program jest wyposażony w bogatą bazę wskazówek technicznych, dzięki którym użytkownik jest w stanie w prostszy sposób zlokalizować oraz usunąć usterkę w swoim samochodzie.
Dlaczego vLinker?
Interfejs zalecany dla aplikacji SDPROG do zaawansowanej diagnostyki. Seria Vgate vLinker MC to ulepszona wersja Vgate iCar Pro. Interfejs posiada automatyczny multiplekser, który wykorzystywany jest przez aplikację SDPROG dzięki czemu można przeprowadzić zaawansowaną diagnostykę modułów dla takich marek jak Opel, Ford, Mazda, Chevrolet oraz Saab.
Parametry interfejsu:
- obsługa protokołu MS CAN*
- obsługa protokołu SW CAN*
*dotyczy samochodów grupy GM i umożliwia zdiagnozowanie wszystkich modułów znajdujących się w samochodzie.
Tryb OBDII
Moduł OBDII/EOBD obsługuje wszystkie marki i modele samochodów do 2024 roku, niezależnie od kraju w jakim zostały wyprodukowane. Jest to możliwe dzięki temu, iż system OBDII/EOBD został zamontowany w samochodach wraz z pojawianiem się norm dotyczących ochrony środowiska, które wymuszają na producentach samochodów stosowania jednolitego systemu diagnostycznego.
Bogata baza wskazówek technicznych:
- możliwe przyczyny pojawienia się usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy
- zasada działania podzespołu
Przydatne informacje przy zakupie samochodu:
- przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu uaktywnienia się kontrolki MIL
Monitorowanie pracy poszczególnych czujników w samochodzie:
- temperatura silnika, zasysanego powietrza i otoczenia
- pozycja pedału przyśpieszenia
- napięcie w instalacji elektrycznej
- ciśnienie doładowania turbosprężarki
- napięcie sondy lambda
Badanie kondycji akumulatora oraz regulatora napięcia:
- napięcie akumulatora w stanie spoczynku podczas postoju
- spadek napięcia podczas rozruchu
- stan ładowania podczas pracy na wolnych obrotach
- stan ładowania podczas pracy pod obciążeniem
Dodatkowo:
- Monitory diagnostyczne
Wgląd do tej funkcji daje szybką, prostą, a przy tym bardzo cenną informację na temat stanu danego pojazdu.
Przy jej pomocy możemy stwierdzić, czy dana usterka występuje i czy została poprawnie usunięta.
Możemy się również dowiedzieć, czy kody usterek nie zostały chwilę wcześniej skasowane, aby ukryć uszkodzenie pojazdu.
Dodatkowo ustrzeże nas przed poważnymi usterkami, które pojawiają się sporadycznie.
- Monitorowanie parametrów
Łatwe monitorowanie wybranych parametrów samochodu umożliwia opcja zegarów oraz wykresów z możliwością personalizacji. Lista obsługiwanych parametrów i danych jest ściśle związana z podłączanym samochodem.
- Sprawdzanie przeciążeń w samochodzie
Funkcja umożliwiająca sprawdzenie przeciążeń w samochodzie na podstawie zegara. Funkcja ma umożliwić użytkownikowi odczytanie aktualnie panujących przeciążeń podczas jazdy. W funkcji przedstawiona jest aktualna oraz maksymalna wartość przeciążenia.
- Tryb Race
Tryb Race jest konfigurowalną funkcjonalnością pozwalającą na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych do określonej przez użytkownika wartości prędkości obrotowej silnika. Istnieje możliwość ustawienia funkcji w taki sposób, aby zmiana biegów odbywała się w idealnym pod względem przyspieszenia momencie.
Informacji o tym, przy jakich obrotach silnik osiąga swoją moc maksymalną należy szukać w ogólnie dostępnych źródłach, takich jak fora internetowe lub artykuły prasowe.
Tryb serwisowy
Tryb serwisowy w SDPROG oferuje użytkownikom możliwość wykonywania następujących działań:
- Odczytywanie i diagnozowanie każdego modułu występującego w samochodzie, co umożliwia pełną analizę stanu i działania poszczególnych systemów pojazdu.
- Kasowanie kodów usterek z wybranego modułu samochodu, co pozwala na szybkie usuwanie błędów i poprawę działania pojazdu.
- Odczytywanie dostępnych parametrów samochodu, w tym szczególnie istotnych parametrów DPF, GPF, PEF oraz FAP w silnikach diesla. Dzięki temu użytkownicy mogą śledzić i monitorować stan filtra cząstek stałych, co wpływa na efektywność i sprawność pracy silnika oraz ogólną wydajność pojazdu.
Diagnostyka w modułach umożliwia również uzyskanie wglądu w inne kluczowe parametry i dane techniczne pojazdu, zapewniając kompleksową ocenę stanu i działania wybranych systemów dla określonych silników.
Gdzie przyda się najbardziej
Warsztat samochodowy
- możliwe przyczyny wystąpienia usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy usterki
- zasada działania podzespołu
- odczyt kodów błędów modułów dostępnych w samochodzie
- typy i statusy kodów błędów ułatwiające diagnozę usterki
Świadomy kierowca
- monitorowanie temperatury silnika, zasysanego powietrza oraz otoczenia
- monitorowanie pozycji pedału przyspieszenia
- monitorowanie napięcia instalacji elektrycznej
- monitorowanie ciśnienia doładowania turbosprężarki
- monitorowanie filtra DPF, GPF, PEF oraz FAP
- monitorowanie korekt wtrysków w samochodach spalinowych
- wiele innych
Sprzedawca samochodów
- przejechany dystans od momentu pojawienia się kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu pojawienia się kontrolki MIL
Zestaw zawiera
- Oprogramowanie SDPROG na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS
- Interfejs vLinker MC+ Bluetooth 4.0
- Instrukcje
- Dostęp do aktualizacji
- Kod aktywacyjny zapewniający darmowe polskie aktualizacje i pomoc techniczną
Wersje językowe:
- Polska (PL)
- Angielska (EN)
- Węgierska (HU)
- Rumuńska (RO)
- Hiszpańska (ES)
- Portugalska (PT)
- Hindi (HI)
- Niemiecka (DE)
- Czeska (CS)
- Słowacka (SK)
- Bułgarska (BG)
- Rosyjska (RU)
- Serbsko-chorwacki (SH)