Diagnostyka rozszerzona do Chevrolet - SDPROG vLinker MC+ BT 4.0 na iPhone, Android
Opis
Zestaw do diagnostyki rozszerzonej dla samochodów marki CHEVROLET w interfejsem vLinker MC+ BT 4.0 dla iPhona i Androida wraz z polskim programem SDPROG. Zakres prac podany niżej w opisie. Prosty w obsłudze program dla każdego, będziesz wiedział wszystko przed mechanikiem.
W przypadku marki CHEVROLET dla wybranych modeli możliwy jest szerszy zakres diagnostyczny wykraczający poza standardowe funkcje OBDII
Lista obsługiwanych modeli marki Chevrolet
Agile (2008-2014), Aveo T300 (2011-2014), Beat (2016-2019), Blazer (2019-2024), Camaro (2010-2015), Captiva I (2006-2018), Captiva II (2018-2024), Cruze I ( 2009-2016), Epica (2007-2010), Estate (2006-2010), Malibu (2004-2014), Meriva (2006-2010), Montana (2004-2010), Montecarlo (2007-2011), Nubira (2006-2010), Onix (2016-2019), Optra (2006-2010), Orlando (2011-2014), Prisma (2016-2019), Silverado (2001-2010), Silverado (2011-2015), Sonic (2011-2014), Spark (2016-2019), Spin (2014-2019), Suburban (2015-2019), Tahoe (2015-2019), Tosca (2005-2010), Tracker (2013-2016), Trailblazer (2005-2010), Trailblazer SS (2005-2010), Trax (2013-2016), Uplander (2005-2010)
Lista obsługiwanych modułów w wyżej wymienionych modelach marki CHEVROLET:
- Moduły związane z silnikiem i napędem
Moduł sterowania układem napędu hybrydowego/elektrycznego 1
Moduł sterowania skrzynią biegów
Moduł sterowania podwoziem
Moduł sterowania układem napędu hybrydowego/elektrycznego 2
Moduł sterowania wtryskiwaczem paliwa
Moduł sterowania energią akumulatora
Moduł sterowania elektronicznymi hamulcami
Moduł sterowania wspomaganiem kierownicy
Moduł sterowania nadwoziem
Moduł sterowania interfejsem komunikacji telemetrycznej
Moduł sterowania hamulcem postojowym
Moduł sterowania zawieszeniem
-
- Wzmacniacz
Kamera przednia - przednia szyba
Moduł sterowania lampą przednią
Moduł bramy danych szeregowych
Moduł sterowania wzmacniaczem układu hamulcowego
Moduł sterowania dźwiękiem ostrzegawczym dla pieszych
Moduł komunikacji przez linię zasilania
Moduł interfejsu odtwarzacza multimedialnego
Moduł sterowania odbiornikiem radia cyfrowego
Moduł sterowania telefonem komórkowym
Moduł czujnika i diagnostyki poduszek powietrznych
- Zespół wskaźników
Moduł sterowania blokadą kolumny kierowniczej
Moduł sterowania pomocą parkingową
Moduł sterowania ogrzewaniem przednich siedzeń
Moduł sterowania układem klimatyzacji
Moduł sterowania wejściem bez kluczykowym
Moduł kontroli wykrywania obiektów po lewej stronie
Moduł obecności pasażera
- Radio
Moduł kontroli wykrywania obiektów po prawej stronie
Moduł interfejsu przyczepy
Moduł sterowania składanym dachem
Sterowanie układem klimatyzacji
Sterowanie radiem
Moduł sterowania pamięcią siedzenia - kierowca
Moduł kontroli wykrywania przeszkód po lewej stronie
Moduł kontroli wykrywania przeszkód po prawej stronie
Rejestrator danych wydajności pojazdu
Moduł sterowania przetwarzaniem wideo
Lista obsługiwanych silników dla parametrów DPF
- Z17DTH, Z17DTL
A20DTC, A20DTH, A20DTJ, A20DTL, A20DTR, A13DT, A17DTE, A17DTF, A17DTS, A17DTN, A17DTC
Opróczy wyżej wymienionej diagnostyki serwisowej, program SDPROG umożliwia diagnozę OBDII dla pozostałych pojazdów:
- odczytanie przyczyny występowania świecącej się kontrolki Check Engine/MIL
- odczytanie kodów błędów: zapisanych, oczekujących, stałych, generycznych jak i specyficznych dla danego producenta
- kasowanie błędów i kodów usterek
- uzyskanie przydatnych informacji dotyczących prawdopodobnej przyczyny awarii oraz sposobu jej usunięcia
Dostępne na systemy:
- Android 5.0 oraz nowsze
- iOS 11.0 oraz nowsze
SDPROG to zaawansowane oprogramowanie diagnostyczne, pozwalające połączyć się ze sterownikiem oraz komputerem pokładowym samochodu, dostarczające najważniejsze informacje oraz parametry związane z pracą pojazdu.
Narzędzie jest bardzo intuicyjne oraz proste w obsłudze. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie posiadanie większej kontroli nad swoim samochodem. Umożliwia monitorowanie parametrów pracy pojazdu w czasie rzeczywistym.
SDPROG obsługuje wszystkie marki i modele samochodów wyprodukowanych dotychczas, niezależnie od kraju ich pochodzenia. Umożliwia to system OBDII/EOBD, który został wprowadzony przez wszystkich producentów wraz z pojawieniem się norm dotyczących ochrony środowiska, wymuszających zastosowanie jednolitego systemu diagnostycznego w samochodach.
Do pracy niezbędny jest interfejs diagnostyczny, obsługujący system OBDII/EOBD, który należy podłączyć do złącza OBD2. Najpopularniejszym interfejsem diagnostycznym jest ELM327, który występuje pod różnymi nazwami. Urządzenie umożliwia uzyskanie komunikacji z samochodem za pomocą Bluetooth 3.0 oraz Bluetooth 4.0 LE.
Program jest wyposażony w bogatą bazę wskazówek technicznych, dzięki którym użytkownik jest w stanie w prostszy sposób zlokalizować oraz usunąć usterkę w swoim samochodzie.
Dlaczego vLinker?
Interfejs zalecany dla aplikacji SDPROG do zaawansowanej diagnostyki. Seria Vgate vLinker MC to ulepszona wersja Vgate iCar Pro. Interfejs posiada automatyczny multiplekser, który wykorzystywany jest przez aplikację SDPROG dzięki czemu można przeprowadzić zaawansowaną diagnostykę modułów dla takich marek jak Opel, Ford, Mazda, Chevrolet oraz Saab.
Parametry interfejsu:
- obsługa protokołu MS CAN*
- obsługa protokołu SW CAN*
*dotyczy samochodów grupy GM i umożliwia zdiagnozowanie wszystkich modułów znajdujących się w samochodzie.
Tryb OBDII
Moduł OBDII/EOBD obsługuje wszystkie marki i modele samochodów do 2024 roku, niezależnie od kraju w jakim zostały wyprodukowane. Jest to możliwe dzięki temu, iż system OBDII/EOBD został zamontowany w samochodach wraz z pojawianiem się norm dotyczących ochrony środowiska, które wymuszają na producentach samochodów stosowania jednolitego systemu diagnostycznego.
Bogata baza wskazówek technicznych:
- możliwe przyczyny pojawienia się usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy
- zasada działania podzespołu
Przydatne informacje przy zakupie samochodu:
- przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu uaktywnienia się kontrolki MIL
Monitorowanie pracy poszczególnych czujników w samochodzie:
- temperatura silnika, zasysanego powietrza i otoczenia
- pozycja pedału przyśpieszenia
- napięcie w instalacji elektrycznej
- ciśnienie doładowania turbosprężarki
- napięcie sondy lambda
Badanie kondycji akumulatora oraz regulatora napięcia:
- napięcie akumulatora w stanie spoczynku podczas postoju
- spadek napięcia podczas rozruchu
- stan ładowania podczas pracy na wolnych obrotach
- stan ładowania podczas pracy pod obciążeniem
Dodatkowo:
- Monitory diagnostyczne
Wgląd do tej funkcji daje szybką, prostą, a przy tym bardzo cenną informację na temat stanu danego pojazdu.
Przy jej pomocy możemy stwierdzić, czy dana usterka występuje i czy została poprawnie usunięta.
Możemy się również dowiedzieć, czy kody usterek nie zostały chwilę wcześniej skasowane, aby ukryć uszkodzenie pojazdu.
Dodatkowo ustrzeże nas przed poważnymi usterkami, które pojawiają się sporadycznie.
- Monitorowanie parametrów
Łatwe monitorowanie wybranych parametrów samochodu umożliwia opcja zegarów oraz wykresów z możliwością personalizacji. Lista obsługiwanych parametrów i danych jest ściśle związana z podłączanym samochodem.
- Sprawdzanie przeciążeń w samochodzie
Funkcja umożliwiająca sprawdzenie przeciążeń w samochodzie na podstawie zegara. Funkcja ma umożliwić użytkownikowi odczytanie aktualnie panujących przeciążeń podczas jazdy. W funkcji przedstawiona jest aktualna oraz maksymalna wartość przeciążenia.
- Tryb Race
Tryb Race jest konfigurowalną funkcjonalnością pozwalającą na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych do określonej przez użytkownika wartości prędkości obrotowej silnika. Istnieje możliwość ustawienia funkcji w taki sposób, aby zmiana biegów odbywała się w idealnym pod względem przyspieszenia momencie.
Informacji o tym, przy jakich obrotach silnik osiąga swoją moc maksymalną należy szukać w ogólnie dostępnych źródłach, takich jak fora internetowe lub artykuły prasowe.
Tryb serwisowy
Tryb serwisowy w SDPROG oferuje użytkownikom możliwość wykonywania następujących działań:
- Odczytywanie i diagnozowanie każdego modułu występującego w samochodzie, co umożliwia pełną analizę stanu i działania poszczególnych systemów pojazdu.
- Kasowanie kodów usterek z wybranego modułu samochodu, co pozwala na szybkie usuwanie błędów i poprawę działania pojazdu.
- Odczytywanie dostępnych parametrów samochodu, w tym szczególnie istotnych parametrów DPF, GPF, PEF oraz FAP w silnikach diesla. Dzięki temu użytkownicy mogą śledzić i monitorować stan filtra cząstek stałych, co wpływa na efektywność i sprawność pracy silnika oraz ogólną wydajność pojazdu.
Diagnostyka w modułach umożliwia również uzyskanie wglądu w inne kluczowe parametry i dane techniczne pojazdu, zapewniając kompleksową ocenę stanu i działania wybranych systemów dla określonych silników.
Gdzie przyda się najbardziej
Warsztat samochodowy
- możliwe przyczyny wystąpienia usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy usterki
- zasada działania podzespołu
- odczyt kodów błędów modułów dostępnych w samochodzie
- typy i statusy kodów błędów ułatwiające diagnozę usterki
Świadomy kierowca
- monitorowanie temperatury silnika, zasysanego powietrza oraz otoczenia
- monitorowanie pozycji pedału przyspieszenia
- monitorowanie napięcia instalacji elektrycznej
- monitorowanie ciśnienia doładowania turbosprężarki
- monitorowanie filtra DPF, GPF, PEF oraz FAP
- monitorowanie korekt wtrysków w samochodach spalinowych
- wiele innych
Sprzedawca samochodów
- przejechany dystans od momentu pojawienia się kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu pojawienia się kontrolki MIL
Zestaw zawiera
- Oprogramowanie SDPROG na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS
- Interfejs vLinker MC+ Bluetooth 4.0
- Instrukcje
- Dostęp do aktualizacji
- Kod aktywacyjny zapewniający darmowe polskie aktualizacje i pomoc techniczną
Wersje językowe:
- Polska (PL)
- Angielska (EN)
- Węgierska (HU)
- Rumuńska (RO)
- Hiszpańska (ES)
- Portugalska (PT)
- Hindi (HI)
- Niemiecka (DE)
- Czeska (CS)
- Słowacka (SK)
- Bułgarska (BG)
- Rosyjska (RU)
- Serbsko-chorwacki (SH)